۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۷:۳۴

حمله تروریستی در بلوچستان پاکستان/ دست کم ۲۰ کارگر کشته شدند

حمله تروریستی در بلوچستان پاکستان/ دست کم ۲۰ کارگر کشته شدند

به‌دنبال حمله افراد مسلح به یک معدن خصوصی زغال سنگ در بلوچستان پاکستان، دست کم ۲۰ کارگر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی حمله افراد مسلح به یک معدن خصوصی زغال سنگ در استان بلوچستان پاکستان، دست کم ۲۰ کارگر کشته و هشت تن نیز زخمی شدند.

به گفته مقامات افراد مسلح با موشک‌انداز و سلاح‌های خودکار به شرکت زغال سنگ «جونید» در منطقه «دوکی» در استان بلوچستان حمله و سپس به سمت کوه‌های اطراف فرار کردند.

این تازه‌ترین حمله از مجموعه حوادث خشونت‌آمیز در پاکستان محسوب می‌شود و در آستانه اجلاس سازمان همکاری شانگهای که قرار است به میزبانی اسلام‌آباد برگزار شود، رخ داده است.

محمد بلوچ، رئیس پلیس منطقه‌ای دراین‌باره گفت: یک حمله تروریستی بود و کارگران معدن بلافاصله پس از شروع کار، هدف قرار گرفتند. حدود ۵۰ کارگر در محل حادثه حضور داشتند و تعدادی موفق به فرار شدند. تعدادی از کارگران افغانستانی بودند.

به گفته یکی از مقامات منطقه‌ای، افراد مسلح پس از تیراندازی، دستگاه‌های معدن‌کاری را به آتش کشیدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. به گفته پلیس، به دلیل شدت جراحت برخی زخمی‌ها، احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

حملات تروریستی در پاکستان در سال جاری روند صعودی داشته است به طوری که در سه ماهه نخست امسال، شمار قربانیان این حملات از مجموع قربانیان سال ۲۰۲۳ پیشی گرفت.

کد خبر 6253835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha